2022/12/28

"Zerbitzu publikoak babesten dituzten eta gizarte gisa hobetzen jarraitzea ahalbidetzen diguten" kontuak bermatu ditu EAJ-PNVk

Mikel Baganek Euzko Abertzaleak taldearen baiezkoa defendatu du Bizkaiko 2023ko aurrekontuen foru departamentuek “bizi-kalitatea bermatzen eta lurraldea modernizatzen jarrai dezaten”

Euzko Abertzaleak (EAb) taldeak 2023rako Bizkaiko Aurrekontuen Foru Arauaren alde bozkatu du gaur goizean Gernikako Batzar Etxean egin den osoko bilkuran. “Zerbitzu publikoak babesteko, bizi-kalitatea bermatzeko, gizarte gisa hobetzen jarraitzeko eta Bizkaia modernizatzeko ekintza zehatzei bideragarritasun ekonomikoa ematen dien proiektua da. Hori guztia, dagoeneko hasi diren trantsizioen barruan: soziosanitarioa, mugikortasun jasangarria, digitala eta energetikoa”, defendatu du Mikel Bagan EAJ-PNVko ahaldun eta Ogasun eta Finantza batzordeko presidenteak. Batzarkide jeltzaleak gaurko bilkuran hitza hartu duenean lehen hitzak esan ditu Bilbon emakume bat bikotekideak hil izana gaitzesteko eta EAJ-PNVren izenean adeitasun eta elkartasunezko mezua helarazi nahi izan die haren senide eta lagunei.

Batzarkideak aditzera eman duenez “1.540 milioi euro jarri dituzte departamentuen esku. Horietatik 625,6 Gizarte Ekintza Sailera bideratuko dira, hau da, aurrekontu-gehikuntzarik handiena duen eta foru-sailen gastu- eta inbertsio-ahalmenaren % 41 bere gain hartzen duen sailera”. Era berean, “konpromiso instituzionalen artean, nabarmentzekoa da mila milioi euro baino gehiagoko partida, aurrekontuak herrialdeko udalak finantzatzeko erabiltzen duena, eta 2023an inflazioaren eragina arintzeko indarrean egongo diren zerga-neurriak ere jasotzen dira: PFEZn % 2ko deflaktazioa, errenta baxu eta ertainak dituztenentzako 200 euroko kenkaria, autonomoentzako eta ETEentzako gastuen forfait handitzea eta tasen, prezio publikoen eta katastro-balioen izoztea”, adierazi du.

Gaur goizean egin den osoko bilkura monografikoarekin, non 454 zuzenketa partzialak bozkatu diren, amaitutzat eman da 2023ko Aurrekontuen Foru Proiektu Araua onartzeko izapidea. Baganek Legebiltzarrean azaldu du zergatik ez dituzten onartu EAJ-PNVk eta PSEk (foru gobernuari babesa ematen dioten taldeak) oposizioko taldeek aurkeztutako zuzenketak. Bere ustez, “kasu batzuetan, uste izan dugu ez dutela justifikazio-oinarririk edo kontsignatutakoa nahikoa zela” eta “beste batzuetan bideraezin egiten dutela zerbitzuak ematea eta Bizkaiko Foru Aldundiaren funtzionamendu normala” hala nola Foru Plan Informatiboari, Lantiki edo Zugazteli dagozkionak. Ildo horretan, “badira urte anitzeko konpromisoak haustea ekarriko luketen beste zuzenketa batzuk, egingarriak ez direnak, BECi dagozkion partiden kasuan bezala, hartutako betebeharrei erantzuten dietelako, Eusko Jaurlaritzarekin hitzarmenak daudelako eta indarrean dauden maileguak daudelako”, edo, beste kasu batzuetan, “gure programa politikoaren parte diren proiektu estrategikoak baliogabetzea proposatzen dutelako; eta proiektu horiek herritarrek eurek berretsiak izan dira”, azaldu du. “Gainera, kontuan izan behar da aurrekontuan jasotako kredituaren zati handi bat Aldundiaren funtzionamenduari eragiten ari zaiola dagoeneko, dagozkion eskumenak betetzeari dagokionez”, gogorarazi du Baganek.